Isle of Mull, hit vil jeg dra !

Jeg har reist en del, kanskje ikke like mye som andre, men allikevel vært noen steder i verden. Min neste reise planlegger jeg til Isle of Mull i Skottland.


Jeg må innrømme at det er noe som fasinerer meg spesielt med de britiske øyer, og dette er et område jeg har sett på med en del nysgjerrighet.

Tenker på hvor mange dager jeg vil tilbringe her og hvordan det er best og ferdes. Har kommet frem til at jeg flyr til Edinburgh, og fra der kjører bil til øya som jeg ønsker å besøke.

Tobermory er "the chief town" på øya, denne er kjent for en helt spesiell whisky. En single malt som jeg hadde med meg hjem til et haggis lag for noen år siden.

Jeg er ingen whisky drikker, men denne var helt spesiell. Anbefalt av en whisky kjenner, og den så ut til å fungere greit for de som var på haggis laget.

Det bor ca. 700 mennesker i denne byen. Det går mange rykter om havnen i Tobermory, og det skal ligge et sunket skip med en formue av gull på bunden i fjorden. Men ingen kan bekrefte dette.

Noen fine hoteller på øya, noen fantastiske severdigheter og en natur som på fine dager kan inspirere deg til mye. Gleder meg til dagen denne turen vil bli realitet.

Kommentarer