Orcan Vixi, en ikke helt vanlig hest

Jeg var mye med faren min på travbanen som liten. Det var Jarlsberg, Drammen og Klosterskogen, noen ganger også på Bjerke. Jeg fikk lære meg alle de forskjellige kodene i programmet også. Det var alltid morsomt og se på kuskene og hestene, draktene osv.

Det var mange måter å finne vinnerlykken på og jeg fikk også fra tid til annen lov til å plukke ut en hest i tvilling spill eller når V5 bongen skulle fylles ut.

For meg var det tvilling og V5 som banket seg inn, det var det det gikk i den gang da. Du hadde hele samfunnet inne på travbanen og der var de hele gjengen.

Jeg plukket ut en gang en hest til en tvilling og den het Orcan Vixi. Det ga store odds, og når denne gikk inn ble jeg et slags lykketroll på tribunen, alle ville vite hvem hest jeg mente skulle vinne.

Dette ble ikke så langvarig, men det var morsomt å prikke en slik vinnerhest, da den gikk inn og vant. Disse gutta som koste seg med spill og tippet litt for gøy på hester, på 70 tallet var vel dette. De hadde det bare gøy.

Legender som Ulf Thoresen og Karsten Buer har jeg sett mange ganger vinne løp.

Det var noe med dette, og fargene på draktene til kuskene var legendariske.



Kommentarer