Takk til 10 000 tommeltotter, her er mine topp 10

Det å se at 10 000 har besøkt "Start og Stopp, litt om alt, mest om fotball" som kun publiseres gjennom Facebook i tre eller fire grupper er veldig gøy. Jeg har mye å dele av tanker og opplevelser og skriver uten "filter" eller "redaksjonell sensur".

Siden 1999 har jeg puslet litt med "web og design", noe som har ligget meg nære og som var en yrkesvei jeg vurderte, men arkitekten ble lagt på "is" og "lager".

Det har blitt noen spaltemeter for utenlandske nettsteder, med blant andre ESPN på lista over de jeg har "foret" med tekst i "ymse" varianter.

Det å skrive har jeg gjort lenge, og en "roman" lå i nattbordet, viste den til en kamerat, og han sa, ja Ivar det er vel et potensial her, men fortsatt langt fra "ferdig snakka".

Lite visste jeg at denne personen senere i livet skulle bli en kjent forfatter og gi ut bøker i nynorsk ordlyd og form og med omtaler som mange kunne ønske seg.

Så ja, med litt "gammel backing" fra min forfattervenn, så tenkte jeg at ja jeg har jo skrevet for andre, så da kan vel en blogg med egne erfaringer kanskje være noe. Fikk noen gode tilbakemeldinger på de første historiene og det var det.

Har møtt folk på gaten som sier "du skriver bra", det varmer og da triller det ut nye historier som jeg håper at andre også liker og kan kjenne seg igjen i.

Jeg satte meg noen mål, og 10 000 var et tall som jeg håpet jeg ville nå, og der er vi nå, og da skriver jeg videre og finner meg noen nye milepæler.

Det har kommet nye lesere til og historiene har blitt mange, derfor ønsker jeg å dele mine "topp 10", de som har truffet best og som har gitt mange gode tilbakemeldinger.

Takk til 10 000 tommeltotter, her er mine topp 10,

1. Ingen kamp på Melløs, les mer
2. En helgen for fall, all verdighet satt til side, les mer
3. TK Ola gleder seg til julaften, det er onsdag, les mer
4. Stikkelsbær og rabarbra, les mer
5. Manglerud Star, det var en gang, nå er du tilbake, les mer
6. Et gyllent triangel eller et rustent rekkverk, har vi funnet fotballens vugge, les mer
7. Tottenham, Bircham og heltene på Sagene Lunchbar, les mer
8. Twist, mine favoritter, igjen er det påske, les mer
9. Sola skinte, i skyggen av Clough, les mer
10. Jeg bøyer meg i hatten, Top Dog og Putin on the Ritz, les mer





Kommentarer