På veggen hang Francis Lee, det var merkelig!

Jeg har vært på mange steder i mitt liv, og en gang var jeg i en skipsreder bolig og byttet fotballbilder, det var sønnen i huset som hadde lidenskap for fotball.

Jeg ringte på i det store huset, og ut kom moren, trodde kanskje det skulle dukke opp en "butler", men det var bare moren som sa at ja bare gå opp du og gjennom stuen, så er han på rommet sitt.

Jeg gikk igjennom huset og synes det var utrolig fint der, og kom til rommet, og der var han med permer og bilder fra shoot og goal, akkurat som jeg.

Jeg husker jeg hadde min perm, med byttebilder, i en ali kaffe plastikk pose og ofte gikk posen i stykker fordi den kom bort i hjulet på sykkelen der den vinglet frem og tilbake.

Denne gang hadde jeg klart å sykle uten å få hull i posen, tok ut permen og gjorde meg klar til gjennomgang av det som alltid var spennende.

Var det noen bilder som var interessante, som ikke den jeg byttet med hadde, og noen han hadde som jeg ikke hadde sett før eller kunne tenke meg.

Nå var det ikke så vanskelig å bytte med meg, fordi jeg holdt med Leicester City, og ingen jeg kjente gjorde det, så jeg fikk som regel byttet til meg det meste.

Veggene på gutterommet i skipsreder boligen var dekket med bilder av spillere og der hang han, bustete på håret og med måne, Francis Lee.

Jeg kan ikke huske så mye annet enn akkurat det bildet. For i et ryddig og godt møblert hjem og med dyre kunstverk og et flygel som jeg aldri hadde sett maken til, var det også plass til Francis Lee.

Det var vel kanskje dette som gjorde at jeg festet meg ved akkurat det, og at denne kontrasten med Francis Lee med bustete hår og måne i en helt spesiell Man City drakt, gjorde så stort inntrykk.

Jeg husker ikke så mye annet, ikke hvilke bilder jeg byttet eller hva som ble utfallet av akkurat denne dagen for over 40 år siden.

Jeg hadde vel ikke akkurat rukket å finne ut at Francis Lee var en meget bra fotballspiller, hadde en sentral rolle hos Man City, og var også en "England International".

Morsomt å tenke tilbake på, og etter at jeg så Francis Lee på veggen, ble han også ligamester med Derby og startet en dopapir fabrikk, også vært formann og eier av Manchester City.

Da konkluderer jeg med at Francis Lee gredde håret, ble en suksessfull mann, og kanskje det ikke var så merkelig at han hang der på veggen likevel.

Kommentarer