Jo, Ja, Jo, Leicester City, Premier League Vinnere 2015-16

Selvom jeg med mine egne øyne så at Wes Morgan hevet Premier League trofeet foran et fullpakket King Power og Claudio Ranieri sier at dette ikke er en drøm, så er det allikevel uvirkelig, men det gir et "sterkt håp",  det å ta dette med videre er det som teller

"Gullgutter"
Leicester City, Premier League vinner, dette er ikke sant, jo det er det, nei det er ikke det, jo det er det. Jo, ja, jo jeg har nå forstått at laget i mitt hjerte har vunnet Premier League, absurd, en fjern uvirkelig og merkelig og ikke lovlig tanke, men jo dette er jo skjedd.

Sesongen har gått så på skinner at du får ståpels og jeg klippet av meg håret, måtte jo bli en ny mann nå, når vi virkelig har vunnet Premier League, nå må også kiloene vekk, vi må dresse oss opp og virkelig vise hvordan det er å være "de med trua", være hel V og aldri gi opp en "kjærlighet".

Det er "de med trua" som skal holde med Leicester City, og vi skal inn i en ny era, vi skal forbli der vi er nå, og alle de som sier at dette er en "Once in a lifetime", kan ta "kosteskaftet" og dra til Bloksberg. Jeg vil ikke tilbake til en anonym tilværelse som holder med et lag fra "Tippekampen" og hvor de med grått hår og stokk er "de med trua".

Det er viktig at yngre og det er noen nå, virkelig står frem og viser sin "Leicester Passion". Får med seg flere enn vi andre har klart som har sittet i en lekk robåt og holdt i årene, når det var som verst, med administrasjoner, nedrykk til nivå 3 og manager skifter fortere enn Gary Lineker bytter underbukser.

Jeg vil at vi som nå er litt over 150 stk virkelig skal skinne på himmelen. Få lov til å slå oss på brystet og virkelig tro videre. En Harald Venes som tar media med storm i frokost TV, en Frank Rask Poulsen som skinner i danske medier og en Søren Filipsson som er mye mer enn en notis i Aftonbladet, det er det vi vil.

Jeg er lei av Thorstvedter, Schauer og Møllere som sitter der på TV2 og fortsatt bruker ubrukelige norske "jantelover" og skjuler sine skuffelser over at deres favorittlag, deres ekspert tips om Leicester,  har fått seg en på trynet, en knockout som ligner sidestykke i verdenshistorien.

Mahrez og Vardy "Gullgutter"
Hvem var det som sa at Muhammed Ali var en "Once in a lifetime", en "døgnflue" og trodde at han skulle ramle sammen som en "frosk" og bli slått "knock out" i neste runde, jo sikkert noen Thorstvedter, Schauer og Møllere.

Jeg skal ikke heve meg over massene og sette ut haka, fordi ja til og med jeg var overrasket over at Leicester City skulle klare dette. Men etter jul, har jeg vært så sikker på trofeet at jeg har vært helt rolig og jeg forstår så mye om fotball at dette ikke vil gå over "plutselig".

Grunnlaget for seierene og resultatene er "fundamenterte" i en spillestil og en samhørighet som ikke ligner sidestykke i internasjonal fotball. Energien som er mellom spillerne på banen, "limet" er så sterkt at det i seg selv holder dette oppe nesten av seg selv.

"Lille" Leicester, fuck you, vi er ikke "så jævla små", vi er verdens 40. meste kjente varemerke, vi er eid av en "mega gigant", og selvom King Power ikke er kjent i "Norge" og at Thorstvedter, Schauer og Møllere ikke vet så mye om det, betyr ikke en dritt.

Pengepraten er også en "floskel" og ikke fundamentert, bare synsing. Leicester sine to dyreste spillere, Kramaric og Ulloa er kjøp som ikke har slått ut i full blomst, men det har andre spillere som har knekket Premier League "koden". Det at Leicester har brukt lite penger er riktig, men ikke kom å si at det er fordi klubben er liten eller ikke har penger, det er fordi eierne og klubbledelsen har vært smarte og gjort gull av gråstein. Det finnes penger til å kjøpe, og kanskje kunne det blitt spydd ut like mye som Chelsea og Man City har gjort, men hvorfor gjøre det, man bruker jo ikke penger, hvis man ikke må.

Jeg sier det igjen, Leicester City er kommet i toppen for å bli, og det rakner ikke, det vil Claudio Ranieri og King Power i seg selv på se, ikke skjer. Jeg sier ikke at vi kommer til å vinne Premier League eller Champions League vært år, men vi vil være med å kjempe om hver eneste seier i hver eneste kamp i en god periode fremover.

Harselering, mobbing og hersketeknikker i en form som gjør at du "spyr" og fokus på det negative, er jeg lei av. Leicester City er mitt, det er vondt når noen snakker det ned, jeg blir forbanna og ingen skal "kødde" med revene.

Ord som, "det kommer ikke til å holde", har vi hørt hele sesongen fra Thorstvedter, Schauer og Møllere, og de sitter der enda og venter på nedturen og ser det i sin kullsorte krystallkule, for ja de vil jo ha rett, selvom det skal gå en til to sesonger til, før de kan si, "hva var det jeg sa". Jeg vil her og nå beroligge alle som "har trua" og følger Leicester City, at Thorstvedter, Schauer og Møllere ikke vil ta de ordene i sin munn før Leicester City har vunnet mer gull og glitter, så ta det rolig.

Jeg vil personlig si at Thorstvedter, Schauer og Møllere kan "go to space" for meg, de har ikke hatt "trua" på dette, de har blitt gjort til latter og skal i utgangspunktet ikke ha mulighet til å kalle seg eksperter, det er feil ord på denne trioen. Folk som ikke har fundamenterte "teorier" bak sine "utsagn" blir ikke troverdige og da blir man "klovn".

Se på Drillo, han bruker ikke slike ord, og han også har snakket mye om Leicester. Han ser på hvordan Leicester spiller og hvordan de får resultater, og utifra et fotballfaglig perspektiv danner han seg et bilde av noe som ikke er basert på enkeltspillere, men på et system og fundament. Leicester City spiller med en tilnærming til Atletico Madrid, og de har jo nå fått oppleve litt i det siste, eller.

Hvem snakker om Cambiasso nå, selvom vi alle trodde, når han bestemte seg for noe annet, at det skulle rakne, det kan ha vært det som har gjort det hele, og ga plass til en Kante og en Drinkwater som har brilliert. Fundamentet er bygget og det vil bestå, fordi det finnes flinke folk som Ranieri, som Walsh og som Shakespeare med flere.

De fans av Leicester som har mistet trua, tar en selfie og en "Once in a lifetime" bør slutte å holde med Leicester, for de har jo mista trua på at det som ble gjort med stil i 2015-16 og startet sent i 2014-15 sesongen plutselig skal stoppe opp.

Vi er "de med trua" og de er ikke mange, ikke i England og ikke i Skandinavia, I byen Leicester, bor det flere Manchester United supportere enn Leicester City fans. Det er fakta og byen er en delt by, både fotball og rugby står sterkt. De historieløse vet kanskje ikke hvor Tigers kommer fra, Europas beste rugby klubb.

Claudio Ranieri "Gullgutt"
Vi skal ikke bli kjepphøye, og heller ikke se ned på andre, men det å få lov til å være på toppen og se lag som Chelsea, Manchester United, Arsenal og Liverpool helt ute av det og mange "1000" poeng bak oss, er så utrolig spesielt, og det finnes en årsak, en forklaring, det er ikke flaks.

Det som kjennetegner "vinnere" er at de ikke tror at dette er en "Once in a lifetime" og ikke tro at Jamie Vardy, Riyad Mahrez og N'Go
lo Kante, er "Once in a lifetime" duder.

Ekspertene tror at "alle de gode" forsvinner. Dette rakner en eller annen gang, det kan jo ikke være slik i fremtiden. Vokn opp, dilli ding, dilli dong, hør på Ranieri, dette er fremtiden og Leicester City behøver ikke selge spillere, og kan betale bedre enn de fleste. Det finnes erstattere, vit at de som jobber i denne klubben er "smarte".

Se på King og Wasilewski, som kom inn mot Everton, en Gray og en Amartey, ikke borte de heller. Da voknet "Schau" og ble forelsket i Wasilewski, og kom med "scoop" som er så gammelt nytt at man tror at han er ansatt i NRK for å få liv i "Husker Du".

Spillere kommer alle fra et sted, og når noen slår igjennom på dette nivået, så forsvarer de seg med nebb og klør, lar ikke andre "kødde med deg".

Jeg har spilt litt fotball, og når du slår igjennom på et nytt nivå, må du ta for deg, vise hvem som bestemmer, og ikke la deg bli "usikker". Psyke betyr enormt på en fotballbane, det styrer dine valg i kamp og det å få gode opplevelser gjør at du vokser og tør, det gjør dette Leicester laget. Se på en Wes Morgan, Premier League's beste midtstopper i 2015-16, han har fått både selvtillit og tro som gjør at han som de andre Leicester spillerne gjør det som er helt naturlig for dem, nemlig å repetere gang etter gang, de riktige valgene.

Jeg gleder meg allerede til neste sesong, tror at vi skal være med å kjempe om mer edelt metall, men hvor det kommer, er ikke like sikkert, men vi er 100 % med og kjemper om alt. Ligacupen, Premier League, FA Cupen, Champions League eller kanskje i Europa League, vites ikke.

Jeg er 52 år 19. juni, ønsker ikke mere frustrerende sesonger i lavere divisjoner og nedrykksspøkelser som skal ligge over oss og lage dårlig stemning, Jeg er 100 % sikker på at Claudio Ranieri og King Power vil forsvare det meste, og ikke rase sammen som et kort hus, hvorfor i granskausen skulle det skje, det finnes ingen grunn for det.

Gratulerer med en fantastisk sesong til "de med trua", resten kan ta toget til Hell stasjon.

Ivar T

PS !

For de som leser dette og ikke forstår innholdet, ta en toy !!! og en ting til, ikke kødd med Keith Weller, selvom han er død. Det var han og ingen andre, gjentar ingen andre, som spilte i hvite lange underbukser, uansett om andre Leicester fans eller "eksperter" hevder noe annet.

Dette er ikke en ytring i god politisk ånd fra en supporterklubb representant, men min egen og fulle personlige mening, og om noen føler seg støtt, så ja, da gjør de vel det.

Leicester till I die, and beyond ......................

Kommentarer