Eksperter, en salig eventyrblanding, håper dere alle vet hvor Pepper'n gror

Det er med fryd jeg ser at Leicester City suser frem i Champions League og i Premier League har "det nye systemet" gitt noen feilskjær, men det er i ferd med å rette seg opp "big time"


Jeg følger Leicester City i tykt og tynt og det å ikke få "kred" for det er litt kjedelig, men er det noe jeg ikke liker er det "eksperter" som uttaler seg om "ting de ikke kan".

Vi har sett, nå i disse "dopingtider" at folk som "vet alt" og har "alle svar" og som er kjent for å ha 12 rette når kampene er spilt, men ofte ikke vil gi "sitt tips" blir betegnet som "eksperter".

Mange har tippet Leicester i Premier League, og gir dem en mulig 10. plass. Mange har "fleipet" med at nedrykk kan skje, og de får vel spise sine hatter alle sammen.

Jeg lar meg provosere av Morten Langli og Rune Bratseth som i sin hel arrogante form ikke helt har fått øynene opp for Leicester City.

"De nye" har de ikke tid til, viser dem ikke på "åpen kanal" og fakta som forteller at noen unike rekorder allerede er satt i denne turneringen har ikke fått "spalteplass".

Jeg har bestilt min billett til Cardiff, fordi jeg tror Leicester City vil spille der i mai. Det fordi rekordene kommer løpende og det skjer et eller annet med gutta fra "King Power".

Rekordene er for det første at ingen lag tidligere har spilt sine første tre kamper i turneringen og vunnet alle tre, holdt nullen i alle tre og er til dags dato det eneste laget som har spilt i denne turneringen uten å tape.

Claudio Ranieri og hans spillere har en evne til "å skape" det utroligste og den "driven" man hadde ifjor er nå å se i laget når de spiller i Europa, og ja det er spesielt.

Det er ofte at "øyet gjør blind" men for eksperter så skal jo ikke det skje og når de havner på samme nivå som "naboen" og ikke har et eneste gullkorn i ermet, da blir man rett og slett irritert.

Premier League har ikke startet like bra for Leicester, og det skyldes først og fremst et tøffere kamp program, at laget savner N'Golo Kantè og at de nå har nødt til å rotere noe mer for å få dette til å fungere.

Prosessen er for fullt igang og jeg vet at dette er på vei i helt riktig retning. Svaret fikk vi helt klart mot Crystal Palace, da spillere som kommer inn, bidrar så til de grader at de i seg selv vinner kampen for Leicester City.


Ahmed Musa og Shinji Okazaki er spillere med høy x-faktor. Musa med sin hurtighet og evne til å score mål, Okazaki med sin arbeidskapasitet og spesielle form som angrepsspiller, få som han.

Det at spillere som Daniel Amartey, Andy King og Demarai Gray har meldt seg på 100 % er også svært gledelig og gir meg stor tro på at både Nampalys Mendy og Bartosz Kapustka kan gjøre det samme.

Leicester har spilt noen bortekamper denne høsten, med et mye tøffere kampprogram enn forrige sesong, som vi ikke hadde før i andre halvdel forrige sesong.

Kampene mot Liverpool, Manchester United og Chelsea har endt med tap, og fra de kampene hentet vi kun 2 poeng forrige sesong. Disse kampene har kommet i en periode når vi har spilt tøffe kamper i Champions League.

Jeg er veldig lei av de som "svartmaler" og "danser på bordet" for Leicester City i "negativ forstand", og skriver oss nord og ned uten å se på fakta.

Vi møter Tottenham på bortebane i helga, og det er en av de "vanskelige". Det å få med seg en pinne fra denne kampen vil være en bonus.

Men jeg er den første til å innrømme at jeg er skeptisk til å spille med både Vardy og Slimani i en slik kamp som kommer nå, da vil det være bedre å bruke Okazaki og gi mellomrommet mellom spiss og midtbane en spiller som er perfekt for akkurat den oppgaven.

Vi har ikke sett det beste av Riyad Mahrez enda, men han har vært der som tungen på vektskåla i Champions League og det vil han være i det neste kampene. Han "trigges" av "det nye" og "viktigste".

Premier League er og blir viktig for alle, men det er ikke her eventyret for "revene" foregår denne sesongen, det foregår i Champions League. Vi vet hva kombinasjonen "rever" og "eventyr" kan føre til.

Jeg er utrolig spent på fortsettelsen i Premier League, har latt meg imponere av resultatene og rekordene i Champions League, og utifra resultatene er vi kun fire poeng bak "mirakelet" som skjedde ifjor.

To av spillerne, Riyad Mahrez og Jamie Vardy er nominert til "prisen over alle priser", de som nå vet hva det er. Hvem har to spillere på en slik liste, ikke et lag som er full av "døgnfluer".

Forrige sesong vant vi ligaen med god margin, og det er et vindu i januar, som jeg gleder meg veldig til, så får vi se hvem som får rett.

Eksperter er en salig "eventyrblanding", og håper dere alle vet hvor Pepper'n gror.

Up the Foxes, we are forever #Fearless !

Kommentarer